2017. nov 29.

Hamis ludaskása

írta: NaTi
Hamis ludaskása

20171111_190435.jpg

Márton napján én ezt készítettem. Mivel egyrészt későn kapcsoltam és az összes libahúst elkapkodták a boltban és persze figyelve a zsírszegény étkezésre, úgy döntöttem csirkéből lesz a ludaskása. :) 

 

Hozzávalók:

  • 1 egész csirke (vagy  lehet csirkeaprólék és mellé 2-3 db comb)
  • 4-5 sárgarépa
  • 3-4 fehérrépa
  • 1 zeller
  • 1-2 fej vöröshagyma
  • 1 bögre borsó
  • 3-4 csiperke gomba (elhagyható)
  • friss petrezselyem zöld
  • 1,5 bögre rizs (basmatit használtam)
  • só, bors, szárított fűszerkeverék*

 

Elkészítés:

  • Ha egész csirkénk van daraboljuk fel.
  • Egy fazékba hideg vizet engedünk, és feltesszük a csirkét főni, mellé dobjuk be az egész hagymákat .
  • Szedjük le a leves habját. Ha már félig megpuhult a husi, dobjuk bele a megpucolt egész zöldségeket. Fagyasztott zsenge zöldborsót használtam, gyorsan megpuhul, így azt kicsit később tegyük bele.
  • Fűszerezzük sóval, borssal, szárított fűszerekkel
  • Puhára főzzük a húst és zöldségeket. Ha kész leszűrjük, a húst és zöldségeket félretesszük
  • A leves levével készítjük el a rizst a szokásos módon
  • A husikat és zöldségeket ízlés szerint feldaraboljuk majd összeforgatjuk a kész rizzsel. (Kevésbé szeretem a fehérrépát és a zellert, főleg télen mikor már nagyon fás. Így én ezeket bele se tettem, elég volt az, hogy az íze belefőtt a levesbe.)
  • Még egy kis levest adhatunk hozzá, hogy szaftosabb legyen. Keverjük jól el, majd szórjuk meg a friss petrezselyemmel és kész is.

*Én nem használok vegetát, leveskockát stb. Szárított natúr fűszerkeverékkel is ugyanolyan finom levest tudunk készíteni.

Szólj hozzá

receptek recept