2017. okt 19.

Csirkegulyás

írta: NaTi
Csirkegulyás

Szerettem volna  egy jó kis gulyást enni, de lightosabb verzióban. Így készült el ez:

20171011_200952.jpg

Hozzávalók

  • 1 kg csirke hús (én csirkemellből és filézett combból csináltam, fele-fele arányban)
  • 4 db sárgarépa
  • 3 db fehérrépa
  • fél zeller
  • 2 db burgonya
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 db paradicsom
  • kb 1 ek pirospaprika
  • só, bors, örült kömény
  • szárított fűszerkeverék (nem vegeta!) *
  • friss petrezselyem
  • kókuszolaj

Elkészítés

  1. A hagymát nagyon apró kockára vágjuk és kevés kókuszolajon megdinszteljük.
  2. A csirkemellet és combot kb. egyforma nagyságú kockákra vágjuk.
  3. Pörköltalapot készítünk, a hagymára rászórjuk a pirospaprikát, átforgatjuk, majd kicsi vizet öntünk rá, hogy le ne égjen.
  4. Rádobjuk a húst, átforgatjuk. (Ha kevésnek bizonyul a pirosparikpaprika, adjunk még hozzá)
  5. Sózzuk, borsozzuk, őrölt köménnyel fűszerezzük, ízlés szerint. 
  6. Felöntjük vízzel.
  7. Beledobunk 1 paradicsomot egészben. Az apróra vágott zellergumót is hozzáadjuk és kb. 30 percig főzzük.
  8. A zöldségeket  karikára vágjuk, beletesszük a levesbe. A krumplit kockára vágjuk és csak akkor adjuk hozzá, ha a hús megpuhult.
  9. Legvégén kerül bele az apróra vágott petrezselyem. Ezzel már nem főzzük tovább.

Ha szeretnénk szaggathatunk még bele a végén nokedlit / galuskát, én ezt most kihagytam.

*Szárított fűszer keveréket szoktam használni, elég sok féle kapható már bioboltokban. Lényeg, hogy ne vegetát vagy leveskockát használjunk. Például ezt.

Szólj hozzá

receptek recept