2017. okt 04.

Rántott hús variációk

írta: NaTi
Rántott hús variációk

Gyúrós túrós csirke

Egy klasszikus új köntösben. Rántott hús, diétás bunda variációk. (Nézzétek el nekem, hogy nem vagyok sem tálalásban sem pedig fotózásban túl profi...)

De persze nem csak gyúrósoknak. :)  Az egyik kedvencem, pedig amúgy nem szoktam túrós dolgokat enni, így azoknak is ajánlom akik szintén nem szeretik a túrót, ebben alig érezni, de nagyon jót tesz a húsinak.

Hozzávalók:

  • Kb 60 dkg csirkemell
  • 25 dkg zsírszegény túró
  • Kb 20 dkg liszt (én zabpehely lisztet kevertem kis rizsliszttel)
  • 3 tojás
  • 2 tk só
  • 2 dl tej (lehet növényi is)

Elkészítése:

  • a csirkemellet vékony szeletekre vágjuk, sózzuk, borsozzuk, kis fokhagymaport is tehetünk rá, ízlés szerint
  • a túrót villával összetörjük, hozzáöntjük a tejet, belekeverjük a tojások sárgáját, 1 tk sót és a lisztet
  • a tojások fehérjét habbá verjük és elvegyítjük a túrós masszával. Akkor jó ha sűrűbb állaga van, ami szépen rátapad a husinkra
  • a hússzeleteket kis lisztbe forgatjuk majd mehet a túrós masszába, nem sajnáljuk róla, jól beleforgatjuk. És jöhet a kisütés. Süthetjük serpenyőben olajban / kókuszolajban de sütőben is. A sütőben sült kevésbé lesz olajos és nem terjengenek a szagok a lakásban, viszont kicsit nehezebb a kisütése, jobban leragad nem lesz olyan szép a bundája de az íze ugyanolyan jó. 

Köret

Paszternák pürét készítettem melle, illetve jázmin rizst.
A paszternák olyan mint a fehérrépa csak kicsit édesebb az íze, de kb ugyanúgy néz ki, én tescoban vettem. Teljesen jól ki tudjuk vele váltani a krumplipürét ami ugye nem túl diéta barát köret…
50 dkg paszternákot feldarabolunk, kevés vízben, ami pont ellepi puhára főzzük. Sóval, borssal, pici petrezselyemmel ízesítjük, botmixerrel pürésítjük. Én tettem bele pici tejfölt még, de lehet tejszínt is így kicsit krémesebb állaga lesz. És kész is.

Rántott hús 2.

 
20171001_163616_1.jpg

A hagyományos zsemle morzsát lecseréljük. Egy diétás boltban vettem teljeskiörlésű morzsát. Ezt összekeverem egy kis zabkorpával és zabpehellyel. 
Tehát a panír így néz ki: zabpehelyliszt + tojás + morzsakeverék. 

Én csirkemellet, pár szelet sovány karajt és padlizsánt rántottam most. 

  • A padlizsánt megmossuk, felszeleteljük, majd besózzuk. Szűrőbe tesszük és állni hagyjuk míg levet enged.
  • Addig felszeleteljük a csirkemellet, a karajt kiklopfoljuk. Sózzuk, borsozzuk.
  • Jöhet a kisütés: kókuszolajon, alacsony lángon pirosra sütjük.
    Vagy sütőben is süthetjük. Ehhez jól olajozzuk be a sütőpapírt amire ráfektetjük a rántott húst, zöldséget, a tetejükre is csepegtessünk még olajat. Félidőben, mikor szépen pirul a széle forgassuk meg óvatosan. Sütőtől is függ de kb 30-35 perc alatt előmelegített sütőben elkészül.


    Salátával tálaltam.

Szólj hozzá

csirke receptek recept rántott hús