2017. okt 06.

Mozdulj!!! Motivációs tippek

írta: NaTi
Mozdulj!!! Motivációs tippek

Az egészséges életmódnak a sport is szerves része, így most ebben a témában okoskodnék kicsit.

Kicsit rólam:

Két évvel ezelőttig a sport kötelező rossz, muszáj dolog volt, utáltam mindig is a tesi órákat szóval nem voltam egy sport lady. Tunyultam hébe hóba bicikliztem, futottam, de kb az első sarkon már meghaltam. Semmi állóképességem nem volt, nem is tudtam, mi az amit szeretek sportolni.
Majd elmentem egy edzőterembe több órát kipróbáltam, és itt adódott egy lehetőség, hogy 1 hónapon keresztül heti 3x személyi edzésen vehettem rész ingyen. Hát belevágtam. Rengeteget tanultam és fejlődtem, itt szerettem bele a súlyzós edzésbe, a kettlebellbe és magába a mozgásba, edzésbe. Tetszett, hogy ezzel rendkívül gyors fejlődést értem el, így nem is hagytam abba.
Jártam több terembe, több csoportos órát is kipróbáltam, jártam egyedül is edzeni. De a szerelmem a kettlebbel és cross training jellegű edzés lett. (Nem vagyok oda az ugri bugri aerobik órákért, annak is meg van a hangulata de én többet akartam)

Miért is jó ez nekem?!

Néhány egyszerű ok: nem halok meg ha futnom kell a buszhoz,vonathoz vagy ha nem jár a lift és fel kell lépcsőzni, sőt kettesével veszem a fokokat, nem okoz gondot nehezebb tárgyak megmozgatása, sokkal jobb a közérzetem, sokkal kevesebbszer vagyok beteg, de ha beteg leszek is gyorsabban gyógyulok és főleg mert jó érzéssel tölt el, a tükör többé már nem az ellenségem. :D

A reklám helye
Ha szereted a kemény edzéseket miközben szinte meghalsz, de a végén újjászületsz és egy új emberként lépsz ki a teremből ajánlom neked, Csürke Csaba spartan girja edzéseit. Rengeteget tanultam és fejlődtem nála, edzései rendkívül változatosak és jó hangulatúak. http://spartankettlebell.hu/girja-es-kettlebell

Na de most menjünk kicsit vissza az alapokhoz.
38958865-you-can-do-much-more-phrase-on-fitness-seamless-pattern-motivation--stock-photo.jpg

Néhány tipp kezdőknek, újrakezdőknek és bárkinek aki sportol, sportolni szeretne.

Készüljön a jövőévi strandforma!
  1. Olyan testmozgást válassz, amit szeretsz csinálni. Próbálj ki több mindent, és azután válassz olyat amit hosszú időn keresztül tudsz élvezni. Sok edzőteremben hirdetnek meg nyílt napokat, vagy vehetsz részt ingyenesen az első órán. Próbáld ki. Amíg tombol a jó idő mehetsz a szabadba is, biciklizés, futás, kocogás stb.
  2. Folyamatosság. Fontos, hogy az edzést végezd rendszeresen, ne hagyj ki túl nagy szünetet két edzés között, hacsak mondjuk nem vagy beteg. Minél többet hagysz ki annál nehezebb lesz visszarázódni. Vigyél rendszert az edzésekbe, válaszd ki a napot/ napokat amikor edzeni fogsz. Így kevésbé fogod elcsalni
  3. Motiváció. Mindig tűzz ki célt amit el akarsz érni. Ha elérted tűzz ki újabbat. Jó motiváció lehet az is ha valakivel együtt edzel. Mindenkinek vannak holtpontjai, akarat erővel és motivációval át tudsz rajta lendülni.
  4. Ne ess túlzásokba, nem kell azonnal maratont futni. Fő a fokozatosság. Óráról órára jobban fogod bírnia terhelést.
  5. Légy türelmes, ne ess kétségbe ha az első hét után nem látsz még szembetűnő eredményt.
  6. Élj aktívabb életet. Lift helyett használd a lépcsőt. Éljen az 5. Emelt. Jó nem kell mindig. Parkolj messzebb, és gyalogolj! Vedd elő a porosodó biciklit és tekerj be vele a melóba.
  7. Igyál sok sok vizet. Sok sok előnye van, a szervezet hidratálásától a méregtelenítésen át az izomnövekedést és zsírégetést elősegítő hatásáig.
  8. Aludd ki magad! Tudom néha lehetetlenség, (respect az újdonsült mitos kispapáknak és a már régebb óta nem alvóknak :) de hogy hatékony legyen az edzés fontos, hogy legyél kipihent. Mentem én is már 4-5 óra alvással reggel edzeni, de inkább nevezném kínszenvedésnek mint edzésnek amit műveltem... Így ha tudjuk, hogy reggelre van az edzésünk időzítve ne előző este üljünk be a haverokkal sörikézni.
  9. Regenerálódj! Szánj időt edzés után a nyújtásra, relaxációra.
  10. Változatosság! Egy idő után testünk hozzászokik a terheléshez, feszegesd a határaid.
  11. Nem minden a pénz. Próbálj ki akár több termet, edzőt amíg nem találsz rá az igazira. De ha nem akarsz költeni számos ingyenes szabadtéri lehetőség is van. Jó kis Margit-sziget kör megspékelve egy kis saját testsúlyos edzéssel, ezeket bárhol el tudod végezni (plank, fekvők, bicepsz-tricepsz gyakorlatok, kitörés,stb)
  12. Jutalom. Nincs is jobb motivációs eszköz mint egy új edzőruha, cipő.. Ha elérted a célod jutalmazd meg magad vele.

 

Szólj hozzá

motiváció mozgás otthoni edzés edzés tippek